Karadeniz’den Akdeniz’e Yeni Bir Bağlantı Projesi: Kanal mı, Yol mu?

Türkiye’nin kuzey ve güney limanlarını Karadeniz’den Akdeniz’e bağlayan yeni bir proje ile ekonomik kalkınmayı hızlandırabiliriz. Bu proje kapsamında, petrol ve kargo taşımacılığını destekleyecek bir kanal veya yeni bir yol ağı inşa edilebilir. 

Projenin Temel Hedefleri: 

        1. Ticaret ve Lojistik: Kuzey-güney ticaret yollarını kısaltarak Türkiye’yi bir lojistik merkez haline getirmek. 

        2. Ekonomik Gelişim: Yatırımcıların ilgisini çekerek Türkiye’de lojistik, üretim ve dağıtım merkezlerinin kurulmasını sağlamak. 

        3. İç Göçün Tersine Dönmesi: Doğu ve güney bölgelerinde cazibe merkezleri oluşturarak iç göçü tersine çevirmek. 

Potansiyel Katkılar: 

        * Dünya çapında lojistik, imalat, otomotiv ve tarım şirketlerinin Türkiye’yi merkez olarak seçmesi. 

        * Yan sanayilerde (sigorta, paketleme, depolama) ve hizmet sektöründe yeni iş fırsatları yaratılması. 

        * Bölgesel kalkınmayı destekleyerek, ekonomik dengelerin iyileştirilmesi. 

Proje Değerlendirmesi: Projenin hayata geçirilmesinden önce, bölgesel ihtiyaç analizi, ticaret hacimleri, mühendislik tasarımları ve çevresel etkiler gibi tüm parametrelerin kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesi gereklidir. 

Lüks yolcu gemisi Bodrum'a yüzlerce turist getirdi - Muğla Haberleri Bu gemiler Akdeniz'den Karadeniz'e ve ya Karadeniz'den Akdeniz'e güzergahı kullanarak geçmeli... 

Denizyolu Taşımacılığı - 23. Yıldır Uluslararası ÇözümlerLiman bağlantılı kombine taşımacılık 12,3 milyon tona ulaştı - 7deniz Haberhttps://tolgaozbek.com/wp-content/uploads/2023/08/pn-milgem-toren-780x470.jpeg Gemilerin deniz dışında bekletildiği yere (inşa veya tamir edildiği tezgâhlara) Kızaklar denir. Felenk ise genel olarak ağır cisimleri (Gemileri) taşımak üzere kullanılan kısa kesilmiş silindir ağaç kütüklerine denir.   

Denizdeki gemilerin karaya çekilmesinde veya karadaki gemilerin denize indirilmesinde felenk ve kızaklar kullanılabilinir. Geminin denize indirilmesi ve ya denizden çekilmesi için ağaç döşeli yol üzerinde (kızak üzerinden) kaydırılarak götürülmeli. https://tolgaozbek.com/wp-content/uploads/2023/08/pn-milgem-toren-780x470.jpegBu gemiler yol güzergahı ile Kuzeyden güneye ve ya Güneyden kuzey limanlara taşına bilinir. 

 Kütüklerin üzerine bindirilen gemiyi taşıyan kızak bunların yuvarlanarak hareket etmesi ile denize indirilir veya karaya çekilebilir. 

Kızak ve felenkler denize indirilecek her gemi için özel olarak kesilmeleri veya yapılmalı; yeni olmaları gerekmiyor. İyi durumda olanlar birden fazla geminin denize indirilmesinde ve ya denizden çekilmesinde kullanılabilinir. 

Geminin denizden çekilip, yürütülüp denize  indirileceği yol hazırlanması gerekir. Bu yol, geminin denizden çekileceği noktadan denizde yüzünceye kadar olan uzunluğa döşenen kızak ve felenklerden oluşması gerekir. 

Liman bağlantılı kombine taşımacılık 12,3 milyon tona ulaştı - 7deniz HaberKavkaz-Samsun feribot seferleri başlıyor  

1. Projenin Amacı ve Kapsamı 

* Amacı: Karadeniz ve Akdeniz limanlarını doğrudan bağlayarak ticaret yollarını kısaltmak, taşımacılık maliyetlerini azaltmak ve Türkiye’yi bir lojistik merkezi haline getirmek. 

* Kapsamı: Petrol ve kargo taşımacılığından ilaç ve tarımsal ürün lojistiğine kadar geniş bir sektörü kapsayacak bir altyapı geliştirilmesi. 

2. Alternatif Seçenekler 

* Yeni Bir Kanal: Karadeniz ve Akdeniz’i su yolu ile bağlayacak bir kanal inşası. 

* Yeni Bir Yol: Daha hızlı kara taşımacılığı sağlayacak modern otoyollar veya demiryolu sistemleri. 

3. Ekonomik ve Sosyal Etkiler 

* Türkiye'nin lojistik cazibe merkezi olması. 

* Doğudan batıya iç göçün tersine dönmesi ve bölgesel kalkınma. 

* Dünya çapında şirketlerin Türkiye'de merkez oluşturması. 

* Yan sanayi ve hizmet sektörlerinde istihdam artışı. 

4. Teknik ve Mühendislik Değerlendirmesi 

* Güzergah seçimi: En uygun coğrafi ve ekonomik güzergahın belirlenmesi. 

* Maliyet analizi: Projenin toplam maliyetleri ve finansman modelleri. 

* Çevresel etkiler: Doğal çevreye ve yerel ekosistemlere etkiler. 

5. İhtiyaç Analizi 

* Bölgedeki yük verileri ve ticaret hacimlerinin incelenmesi. 

* Mevcut altyapının değerlendirilmesi ve geliştirme ihtiyaçlarının belirlenmesi. 

6. Potansiyel Kazançlar 

* Yeni lojistik ve üretim merkezlerinin oluşması. 

* Türkiye’nin uluslararası ticaretteki rolünün güçlenmesi. 

* Bölgesel iş fırsatlarının artması.