YORUM HABER - Kuzey Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı'nın (KUDAKA) verdiği destek ile Bayburt Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü tarafından hazırlatılan "Bayburt Tanıtım Filmi" gerçekleşen galanın ardından basın ile paylaşıldı. Çekimleri 1 ay sürdüğü belirtilen 'çalışmanın' sloganı ise "Haydin Bayburt'a Haydi" olarak açıklandı. Başta fuarlar olmak üzere çeşitli görsel mecralarda gösterime sunulacak olan video 14 dakika sürüyor.

Kapalı tutulan ve turizme henüz kazandırılamamış, sorunlar yumağına dönüşen tarihi ve turistik mekanların da yer aldığı çalışmada, kent kültürüne ilişkin detaylar da izleyici ile paylaşılıyor. 

"Tanıtım filmi" olarak lanse edilen çalışma hakkında: 

- Bir görsel çalışmanın "tanıtım" amacı taşıyabilmesi için 'tanıtım' içermesi gerekir. Bu çalışma tanıtmıyor, sadece gösteriyor.
- Bir görüntüler silsilesinin 'film' olabilmesi için hikayeye, kurguya ihtiyacı vardır. Dış ses kullanılmayan ve anlatımı olmayan bu çalışmanın bir hikayesi olmadığı gibi, kurgudan yoksun ve 'alelade' seçilmiş görüntülerin ardı sıra dizilmesi ile elde edilmiş izlenimi veriyor. 
- Kavakyanı Şelaleri var ama daha popüler olan Sırakayalar neden yok? Çımağıl varken, tanıtıma ihtiyaç duyan Buz Mağaraları neden yok? Kaçkar'a kadar uzanıp Balıklı Göl'e uğrayan çalışma, bölgenin ikinci Uzungöl'ü olarak lanse edilen Aydıntepe'ye neden uğramamış? gibi onlarca soru sorduruyor!

Özetlersek;

- Amaç bir tanıtım filmi çekmek ise olmazsa olmazı bir hikayeye, yani senaryoya ihtiyacı olduğudur. 
- Hikayesi olan bir tanıtım filminin, hikayeye ve kente özgün bir müziği olmalıdır. 
- Bir kent sadece 'sonbahar'dan ibaret değildir. Yaz başı coşan nehirleri ve şelaleri olduğu gibi, kayak ve kızak ile eğleşen kış günleri, yaylaları binbir renge bürünen ilkbaharı vardır. Ve hepsinden önemlisi insanı, hayvanı, bitkisi, canlısı vardır bir kentin... 
- İşte tüm bu nedenlerden dolayı, bu çalışmaya 'tanıtım filmi' demek doğru değildir!
- Bu çalışma çeşitli görüntülerin arka arkaya eklenmesi ile elde edillmiş, eksik bir görüntüler silsilesidir.
- Fuarlarda veya çeşitli etkinliklerde yer alacak Bayburt stantlarında görsel bir video olarak kullanılabilecek olması ise -evet- bir kazanımdır. 
- Çalışmaya verilen "Haydin Bayburt'a haydi" sloganı ise tüm bu eksikler ile bir araya gelebilen çalışmanın bütününe dair ipuçlarını veriyor!

Diğer yandan tanıtım filmindeki eksikliklere rağmen, yabancı gözüyle merak uyandırabilecek muazzam görüntülere sahip tarihi ve turistik mekanların etrafında turistler açısından herhangi bir sosyal aktivite olmayışı da bir başka soru işaretini akıllara getiriyor.

Özellikle hava çekimlerinin dikkat çektiği çalışmaya emek verenlere teşekkür ediyoruz. 

İşte o görsel video...
Lütfen tıklayınız…