Ekonomi

Tarım ve Orman Bakanlığı Personel Alımı Başvuruları Bugün Başladı!

Tarım ve Orman Bakanlığı, Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı’ndan paylaştığı ilanla yeni personel alacağını açıkladı. İşte detaylar...

Abone Ol

Sık sık bünyesinde istihdam etmek üzere yeni personel alımı yapan Tarım ve Orman Bakanlığı, son olarak Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı resmi internet sitesinden yayımladığı yeni ilanla yeni personel alımı yapacağını duyurdu. 

Gerek merkez teşkilatına gerek il tarım ve orman müdürlüğüne yeni personel alımlarına devam eden Tarım ve Orman Bakanlığı, son olarak Gaziantep İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nde istihdam etmek üzere engelli kadrosundan 1 sürekli işçi alacağını duyurdu. 

Bakanlık, alınacak kişinin büro personeli olarak çalışacağını ve en az lisans mezunu olması gerektiğini paylaştı. Bu kapsamda, başvurular bugün (11 Aralık) başlarken, 17 Aralık tarihine kadar devam edecek. Alınacak adayın 18-30 yaşları arasında olması ve erkek olması halinde askerliğinin muaf ve yapılmış olması gerektiği öğrenildi. Ayrıca, başvuruların Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı resmi internet sitesindeki başvur butonuna tıklayarak yapılacağı ifade edildi. 

BAŞVURU ŞARTLARI 

Öte yandan, söz konusu kadroya başvuru yapmak isteyen adaylar, bakanlığın başvuru şartlarını merak ediyor. Bakanlık ise bu kapsamda başvuru şartlarını paylaştı. İşte başvuru şartları... 

1) İlan şartlarını taşıyan adaylar; ilanın yayınlandığı tarihten itibaren 5 iş günü içinde esube.iskur.gov.tr internet adresinden "İş Arayan" linki üzerinden TC kimlik numarası ve şifre ile giriş yaparak başvuru yapabilir. Ayrıca hizmet noktalarından ve Alo 170 hattı üzerinden de başvurular yapılabilir. Son müracaat tarihi tatil gününe rastladığında başvurular takip eden ilk iş günü sonuna kadar uzatılır. 

2) Başvuru başlangıç tarihleri aynı olan, aynı kamu kurum ve kuruluşunun ilanlarından sadece birine başvuru kabul edilir. 

3) Önlisans düzeyindeki Engelli İşçi ilanlarına başvurularda alt puan barajı aranmamakla birlikte, başvuracak kişilerin EKPSS’ye girmiş olmaları gereklidir. 

4) İlana başvuru yapacak öncelikli adaylar, başvuru yapacakları listeyi (öncelikli liste veya genel liste) başvuru esnasında işaretleyerek seçer. Başvuru süresi bittikten sonra liste değişikliği talepleri kabul edilmez. 

5) EKPSS’ye tabi ilanlara başvuranların puan üstünlüğüne ve öncelikli adayların ise eski tarihli belgelerden başlanmak suretiyle öncelik belge tarihlerine göre açık iş sayısının dörder katı olarak oluşturulan nihai aday listeleri sınav yapılmak üzere talep sahibi İl Müdürlüğüne gönderilir. 

6) Listelere giren adaylar, ilan şartlarına ilişkin olarak; eğitim durumu, tecrübe, öncelik durumu, mesleki belge, yabancı dil şartı vb. belgelerini ilanı veren kamu kurum ve kuruluşuna ibraz eder. Belge teslim tarihi ve yeri, ilanda ya da kamu kurum ve kuruluşunun internet sitesinde adaylara duyurulur. Durumlarını belgeleyemeyenler veya yanlış beyanda bulunanlar listelerden çıkarılır. Listeden çıkarılan kişilerin yerine kamu kurum ve kuruluşunun tercihine göre sıralamada yer alan diğer kişiler dâhil edilebilir. Belge teslimi ve kontrolü işçi alımını yapacak kamu kurum ve kuruluşunun tercihine göre sınavdan önce veya sonra yapılabilir. 

7) Sınav günü, saati, yeri ve sınava katılmaya hak kazanan adaylar, işçi alımını yapacak İl Tarım ve Orman Müdürlüğünün internet sitesinde duyurulacaktır. Bu duyuru, tebliğ mahiyetinde kabul edilecek, adayların adresine posta yolu ile ayrıca tebligat yapılmayacaktır. 

8) Öncelik hakkına sahip olanlardan, başvuruda bulundukları ilana işverence davet edildikleri hâlde mücbir sebepler dışında icabet etmeyen, sınava katılmayan, işi reddeden veya kamuda sürekli işçi statüsünde işe yerleşenlerin öncelik hakkı ortadan kalkar. 

9) Kamu kurum ve kuruluşlarının işçi taleplerine yapılan başvurularda kişilerin Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sisteminde kayıtlı olan birinci yerleşim yeri adresi dikkate alınır. İlçe, il veya bölge düzeyinde yayımlanan işçi taleplerinin başvuru süresi içerisinde ikametini talebin karşılanacağı yere taşıyan adayların başvuruları kabul edilmez. İkamet değişikliği ile ilgili olarak, Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sisteminden yapılan sorgulamada Nüfus Müdürlüğünde işlemin yapıldığı tescil tarihi esas alınır. İkametini talebin karşılanacağı yer içerisinde değiştiren adayların Nüfus Müdürlüklerinden alacakları Adres Bilgileri Raporunu başvuru süresi içerisinde İŞKUR birimlerine ibraz etmeleri halinde ilgili işgücü talebine başvuru yapılır. 

10) Gerçeğe aykırı belge verenlerin ya da beyanda bulunanların başvurusunun geçersiz hale getirilmesi ve işe alınması işleminin iptaline ilişkin İŞKUR ile talep sahibi kamu kurum ve kuruluşlarının yasal işlem yapma hakları saklıdır. 

DETAYLAR İÇİN TIKLAYINIZ